Aceste 5 obiceiuri te vor ajuta să își menții creierul sănătos odată cu înaintarea în vârstă

Foto Unsplash/ sursa Vlad Sargu
Descriere foto: Foto Unsplash/ sursa Vlad Sargu

Modificările la nivelul corpului și creierului sunt normale pe măsură ce îmbătrânești. Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă ajuta creierul. 

1. Faceți exerciții fizice în mod regulat


Exercițiile fizice au multe beneficii cunoscute și se pare că activitatea fizică regulată aduce beneficii creierului. Mai multe studii de cercetare arată că persoanele care sunt active din punct de vedere fizic sunt mai puțin predispuse să experimenteze un declin al funcțiilor mentale și au un risc mai mic de a dezvolta boala Alzheimer, potrivit Clinicii Mayo


Aceste beneficii sunt rezultatul creșterii fluxului sanguin către creier în timpul exercițiilor fizice. De asemenea, tinde să contracareze o parte din reducerea naturală a conexiunilor cerebrale care apare în timpul îmbătrânirii, inversând, de fapt, unele dintre probleme.


2. Dormiți suficient de mult


Somnul joacă un rol important în sănătatea creierului dumneavoastră. Există unele teorii conform cărora somnul ajută la eliminarea proteinelor anormale din creierul dumneavoastră și consolidează amintirile, ceea ce vă stimulează memoria generală și sănătatea creierului.


3. Încercați o dietă mediteraneană


Dieta ta joacă un rol important în sănătatea creierului tău. O dietă mediteraneană pune accentul pe alimente pe bază de plante, cereale integrale, pește și grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline. Aceasta încorporează mult mai puțină carne roșie și sare decât o dietă americană tipică, potrivit sursei menționare anterior. 


4. Rămâi activ din punct de vedere mental


Creierul dvs. este similar unui mușchi - trebuie să îl folosiți sau îl pierdeți. Există multe lucruri pe care le puteți face pentru a vă menține creierul în formă, cum ar fi să faceți cuvinte încrucișate sau Sudoku, să citiți, să jucați cărți sau să asamblați un puzzle. Considerați că este vorba de un antrenament încrucișat al creierului dumneavoastră. Așadar, încorporează diferite activități pentru a crește eficiența.


5. Rămâneți implicat social


Interacțiunea socială ajută la îndepărtarea depresiei și a stresului, ambele putând contribui la pierderea memoriei. Căutați oportunități de a vă conecta cu cei dragi, cu prietenii și cu alte persoane, mai ales dacă locuiți singur, notează Mayo Clinic. Există cercetări care leagă izolarea de atrofierea creierului, așa că rămânerea activă din punct de vedere social poate avea efectul opus și poate întări sănătatea creierului dumneavoastră.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 11 oct, 15:02 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play