7 idei care te vor ajuta să rămâi în formă după pensionare. Cum să vă susțineți sănătatea mentală odată cu trecerea timpului

Imagine cu rol ilustrativ, foto Unsplash/ sursa Vlad Sargu
Descriere foto: Imagine cu rol ilustrativ, foto Unsplash/ sursa Vlad Sargu

Aceste trucuri vă vor ajuta să vă mențineți sănătatea mentală odată cu trecerea timpului. 

Odată cu trecerea timpului nu doar corpul trece prin schimbări majore ci și sănătatea mentală. Dacă nu aveți grijă să o stimulați puteți avea parte de o groază de probleme neplăcute. Experții au elaborat o listă cu șapte modalități prin care vă puteți menține o sănătate bune a creierului odată ce îmbătrâniți. 


Unul dintre cele mai importante sfaturi este practicarea exercițiilor fizice în mod regulat, atât cât sănătatea vă permite, normal. Următoarele strategii vă pot ajuta să vă protejați și să vă susțineți sănătatea mentală împotriva tranzițiilor îmbătrânirii.


1. Faceți exerciții fizice


"Cercetările arată că 30 de minute de exerciții aerobice de trei până la patru ori pe săptămână îmbunătățesc starea de spirit și reduc anxietatea", spune Dr. Saltz.


Mai mult, menținerea condiției fizice vă poate ajuta, de asemenea, să vă păstrați funcția cognitivă, să reduceți riscul de probleme de sănătate și să vă mențin independența, conform APA.


2. O dietă bogată în nutrienți


O dietă bogată în nutrienți este vitală pentru menținerea unei bune sănătăți mentale la orice vârstă. Când organismul tău nu primește suficienți nutrienți este afectată în mod negativ bunăstarea mentală.


De exemplu, deficiența de vitamina D este legată de modificări ale dispoziției și de depresie, potrivit Cleveland Clinic. În mod similar, o cantitate insuficientă de vitamine B și de acid folic ar putea fi legată și de starea de spirit depresivă, conform Clinicii Mayo.


3. Acordați o atenție sporită orelor de somn


Lipsa somnului poate dăuna dispoziției tale în timp, contribuind la creșterea iritabilității și a anxietății, spune Dr. Saltz.


Încercați să prindeți între șapte și nouă ore de somn pe noapte pentru o sănătate mentală și fizică optimă, spune ea.


4. Apelați la ajutor profesional


În timp ce o cincime dintre persoanele de peste 55 de ani au o tulburare mentală, mai puțin de 3 la sută dintre adulții în vârstă caută ajutor profesional pentru problemele lor de sănătate mintală, potrivit APA.


Dacă anxietatea sau depresia interferează cu viața ta de zi cu zi, este important să cauți tratament din timp înainte ca problema ta să devină imposibil de gestionat, spune Dr. Saltz.


5. Rămâneți conectat cu mediul din jur


Menținerea relațiilor și existența unui sprijin social este utilă pentru îmbunătățirea stării de spirit și reducerea anxietății, spune Dr. Saltz. Încercați să vă programați săptămânal timp cu familia și prietenii.


6. Faceți lucruri care vă plac


Să-ți faci timp pentru a te implica în activități amuzante, pentru a găsi bucuria, pentru a te relaxa și pentru a practica îngrijirea de sine este valoros pentru a promova sentimente de fericire, pentru a diminua stresul și pentru a trăi o viață echilibrată, spune Dr. Saltz.


7. Nu vă izolați


Când vine vorba de îmbătrânire și sănătate mintală, probleme precum traiul singur și pierderea independenței pot avea un impact asupra stării tale emoționale. Trebuie să aveți grijă să nu vă izolați și să rămâneți independent în ceea ce privește îndatoririle zilnice. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 01 ian, 21:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play