5 greșeli pe care le faci atunci când prepari legumele și cum îți pot afecta sănătatea

Legume, foto Unsplash/ sursa Daniel Hooper
Descriere foto: Legume, foto Unsplash/ sursa Daniel Hooper

Consumul de legume vine cu o grămadă de beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus de boli cardiovasculare, diabet de tip 2, unele tipuri de cancer și obezitate, potrivit Centrului pentru Prevenirea și Controlul Bolilor. 

Frances Largeman-Roth a dezvăluit care sunt greșelile care fac ca legumele să fie mai puțin sănătoase. 


1. Fierbeți legumele


Dacă încerci să eviți grăsimile suplimentare folosite la prăjire, poate preferi să îți fierbi legumele. Dar această metodă poate minimiza valoarea lor nutritivă.


"Multe dintre vitaminele solubile în apă, cum ar fi vitamina C și vitaminele B, se vor scurge în apă", spune Largeman-Roth. "Așa că, dacă nu aveți de gând să faceți o supă, este mai bine să prăjiți, să coaceți, să frigeți sau să gătiți legumele la microunde", explică ea.


2. Folosești doar ulei de cocos


"Uleiul de nucă de cocos este grozav pentru anumite lucruri, cum ar fi prepararea deserturilor și sosurilor vegane, dar nu trebuie să îl folosești pentru a găti legume", spune Largeman-Roth. "Uleiul de nucă de cocos adaugă mult prea multe grăsimi saturate în felul tău de mâncare" și poate fi deosebit de problematic pentru sănătatea ta dacă este uleiul tău de gătit de bază, adaugă ea.


Din nou, "uleiul de măsline extravirgin este cel mai sănătos ulei de gătit", spune Largeman-Roth.


3. Adaugi prea mult unt


Deși este delicioasă, o lingură de unt adaugă un plus de 100 de calorii și 11 grame de grăsime la legumele tale sănătoase pentru inimă, spune Largeman-Roth. În plus, "dacă vă îmbibați legumele în unt, este posibil să nu apreciați adevărata aromă a legumelor", adaugă ea.


În schimb, încercați să le stropiți cu ulei de măsline pentru o tonă de aromă și grăsimi sănătoase pentru inimă.


4. Pui prea mult ulei


Totuși, nu exagerați cu uleiul. În timp ce uleiul de măsline oferă beneficii sănătoase pentru inimă, acesta conține o mulțime de calorii și ar trebui să fie savurat cu moderație.


"Începeți cu 1 lingură de ulei de măsline extravirgin pentru o tigaie de legume și amestecați pentru a le acoperi. Iar dacă acestea încă arată un pic goale, puteți adăuga mai mult", spune Largeman-Roth. Nu uitați, "legumele nu ar trebui să fie unse cu ulei, ci doar ușor acoperite", adaugă ea.


5. Folosiți prea multă sare


Unii oameni adaugă sare la legume înainte de a le găti și înainte de a le mânca. Dar această doză dublă de sare ar putea să vă saboteze sănătatea inimii.


"Legumele sunt o sursă minunată de potasiu, care ajută la contracararea efectelor sodiului, așa că, dacă îți încarci legumele cu sare, aceasta lucrează împotriva acestor eforturi de sănătate a inimii", explică Largeman-Roth.


În schimb, "sărați ușor legumele înainte de a le prăji, apoi gustați-le înainte de a mai adăuga", spune ea. De asemenea, puteți apela la alte ierburi și mirodenii.

 

Citește și: Adevărul despre ceaiul verde. 12 lucruri care se întâmplă în organism atunci când îl consumi

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 07 iul, 15:48 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play