Și tu le faci? Obiceiuri alimentare aparent inofensive, dar care te pot băga în spital

Data actualizării: | Data publicării:
Foto ilustrativ Pexels
Descriere foto: Foto ilustrativ Pexels

Vă prezentăm mai multe obiceiuri aparent inofensive, dar care, de fapt, pot să aibă efecte negative asupra sănătății. 

Unul dintre aceste obiceiuri, mai puțin cunoscut și discutat, este consumul excesiv de alimente procesate, care aparent sunt prezentate ca fiind sănătoase.

Obiceiul: Consumul excesiv de alimente procesate, aparent sănătoase

Alimentele procesate, precum batoanele proteice, iaurturile cu arome, sucurile de fructe ambalate și cerealele "de sănătate", sunt adesea promovate ca fiind opțiuni sănătoase. Dar, unele dintre acestea pot să conțină cantități mari de zahăr, sare și aditivi, chiar dacă etichetele lor sugerează contrariul sau nu spun explicit.

De ce sunt nocive

Conținut ridicat de zahăr:

Multe produse "sănătoase" conțin zahăr adăugat cu scopul de a îmbunătăți gustul. Consumul excesiv de zahăr poate avea ca efect negativ creșterea în greutate, probleme dentare, dar și un risc crescut de boli cronice, precum diabetul de tip 2.

Sare în exces:

Alimentele procesate pot să conțină sodiu în cantități mari, ceea ce poate duce la hipertensiune arterială și la alte probleme cardiovasculare.

Aditivi și conservanți:

Aceste substanțe sunt puse în produse pentru a prelungi termenul de valabilitate a produselor, dar și pentru a le îmbunătăți textura și, mai ales, gustul. Consumul regulat de aditivi alimentari poate avea efecte nocive asupra sănătății digestive. Mai mult, poate contribui la reacții alergice grave.

Lipsa nutrienților esențiali:

Chiar dacă alimentele procesate pot fi îmbogățite cu vitamine și minerale, ele pot fi lipsite de alți nutrienți esențiali, importanți, pe care îi găsim în alimentele integrale, precum fibrele și antioxidanții. Exemple de alimente procesate, aparent sănătoase sunt următoarele:

Batoanele proteice și energizante: Acestea conțin de multe ori zahăruri ascunse și grăsimi saturate.  Iaurturile cu arome pot avea mai mult zahăr decât un desert. De asemnea, sucurile de fructe ambalate lipsite, de multe ori, de fibrele esențiale și au zahăr adăugat, lucru extrem de nociv. Cerealele "de sănătate" pot conține zahăr și siropuri de fructoză în cantități mari.

Cum să eviți acest obicei

 

Cel mai important este să citești cu atenție etichetele și să verifici ingredientele, dar și informațiile nutriționale pentru a detecta zahărul, sarea și aditivii ascunși. Să alegi alimente integrale: Alege pentru fructe și legume proaspete, cereale integrale, dar și surse de proteine naturale.

Prepară-ți mesele: Gătește acasă utilizând ingrediente simple și naturale cu scopul de a controla calitatea și conținutul nutrițional al alimentelor.

Educația alimentară înseamnă informarea corectă despre alimentație care te poate ajuta să faci alegeri mai sănătoase și să eviți capcanele marketingului alimentar.

Conștientizând acest obicei și făcând alegeri alimentare mai informate, mai conștiente, poți îmbunătăți semnificativ sănătatea și bunăstarea ta pe termen mediu și lung.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andrei Itu | Categorie: Lifestyle


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel