Ovăzul, alimentul care ajută sistemul nervos să funcționeze normal. Cum și când trebuie consumat

Oamenii au o mare capacitate de a se adapta din punct de vedere fiziologic multor tipuri de alimente, în special ovăzului. 

Majoritatea oamenilor se pot adapta la orice tip de hrană: minerală, vegetală sau animală. Însă simplu fapt că ceva poate fi mâncat nu înseamnă că putem face acest lucru fără să ne punem în pericol sănătatea. 

Potrivit cărții ”Sănătate prin Alimentație” scrsă de Dr. George D. Pamplona-Roger, ovăzul este alimentul care face parte din grupul ”cereale”, având la bază nutrienții cei mai bogați pentru funcționarea organismului. 

Nici proteinele  nu lipsesc din acest aliment. Ovăzul este foarte bogat în fosfor și fier, depășind  carnea, care nu conține mai mult de 3mg/100, dar și în vitamina B1.

Cel mai abudent nutrient din ovăz îl constituie carbohidrații. Datorită stricturii particulare  acești carbohidrați sunt asimilați ușor și absorbiți încet.

Dr. George D. Pamplona-Roger spune că ”din acest motiv, ovăzul oferă energie pentru câteva ore”, potrivit cărții ”Sănătate prin Alimentație”

Proteinele din ovăz sunt abudente și ușor digerabile. Conțin toți aminoacizii esențiali, însă nu în proporții optime. Datorită acestui lucru, combinarea unei cereale ca ovăzul cu leguminoasele este foarte benefică, proteinele ambelor tipuri  de alimente se completează unele pe altele pentru a forma o proteină completă. 

Știiați că...

Ovăzul conține și lecitină într-o cantitate mică, care este de mare importanță pentru funcționarea sistemului nervos. Lecitina contribuie de asemenea la scăderea nivelului  colesterolului din sânge. 

”Deși ovăzul este bogat în grăsimi, el nu trebuie evitat de cei care doresc să reducă nivelul colesterolului, din contră”, spune Dr. George D. Pamplona-Roger în cartea ”Sănătate prin Alimentație”

 

Autorul articolului: Florentina Arcu | Dată: 25 noi, 15:15 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play