Obiceiul banal care poate duce la pierderea auzului și crește riscul de demență. Cum să te protejezi

Un obicei banal poate avea consecințe grave și ireparabile asupra auzilui nostru și ne poate afecta și creierul, crescând riscul de a dezvolta demență.

Căștile și accesoriile Bluetooth, cum ar fi AirPod-urile, sunt aproape omniprezente în societatea de azi.

Deși acest lucru este cu siguranță convenabil și la îndemână, experții din domeniul sănătății sugerează că ar putea fi timpul să le dezactivați.

O nouă analiză realizată de Acoustical Society of America raportează că nivelurile ridicate de zgomot puternic - în ton de 70 decibeli sau mai mult (în același timp cu muzica tipică din camera de zi - cu un aspirator) - ne pot pune într-un risc crescut pentru pierderea auzului în viitor. De fapt, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) estimează că aproximativ 50 la sută dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 și 35 de ani se expun unui risc mai mare de pierdere a auzului „din cauza expunerii prelungite și excesive la sunete puternice, inclusiv a muzicii pe care o ascultă prin intermediul dispozitivelor audio personale”.

 

„Comunitățile medicale și audiologice, precum și publicul larg, nu înțeleg că pierderea semnificativă a auzului nu are legătură cu îmbătrânirea sănătoasă normală, ci reprezintă în mare măsură pierderea auzului indusă de zgomot”, a spus dr. Daniel Fink, președintele consiliului Quiet. Coalition, spune Healthline. "Ar trebui să putem auzi până la bătrânețe, ceva care în general nu se întâmplă în societățile industrializate", a spus Fink.


Pentru această analiză, Fink și audiologul Jan Mayes au colectat date din mai multe articole despre sistemele audio personale. Persoanele care au folosit cel mai mult căștile le pot avea mult mai afectat auzul mai târziu în viață.

„Mai ales pentru tineri ... utilizarea personală a sistemului audio este sursa majoră de expunere la zgomot în timpul liber. [Când] ajung la jumătatea vieții, probabil la începutul  până la mijlocul anilor 40, vor avea probleme de auz precum sunt acum bunicii lor, 70 și 80 de ani ", spune Fink în același interviu Healthline.


Pierderea auzului, legătură cu demența

 

Dincolo de pierderea capacității de a auzi la fel de brusc (sau deloc, fără dispozitive de asistență auditivă), pierderea auzului a fost legată de declinul cognitiv, relatează un studiu din 2011 publicat în JAMA Neurology. În comparație cu persoanele care nu sufereau de pierderea auzului, cei cu capacități audio ușor afectate au fost de două ori mai predispuși să dezvolte demență. Pierderea auzului moderată triplează riscul de demență, în timp ce pierderea severă a auzului crește de cinci ori riscul de a primi un diagnostic de demență pe parcursul vieții.


Pierderea auzului bine tratată, cu instrumente precum aparatele auditive reduce acest risc, susține Mary L. Carson, Au.D, audiolog clinician autorizat.
” A începe acum obiceiuri mai bune de sănătate a auzului poate fi o investiție în sănătatea ta pe termen lung, nu numai prin prevenirea pierderii auzului, ci și prin reducerea riscului de declin cognitiv și demență pe măsură ce îmbătrânești ", spune Carson pentru Healthline.


Această pierdere a auzului poate fi declanșată de un eveniment extrem de puternic, dar în majoritatea cazurilor, este rezultatul expunerii lente și repetate la sunete moderat puternice.

Trăim într-o lume zgomotoasă și mulți oameni se expun în mod repetat la niveluri de zgomot care le pot afecta sănătatea pe termen lung. În practica mea, am văzut recent un tânăr adult cu timpan perforat ascultând muzică în căști prea tare ", Adaugă Carson.

Din fericire, este posibil să preveniți pierderea auzului înainte ca aceasta să se întâmple. Iată ce puteți face pentru a vă menține auzul:


Dă volumul mai incet. Deși este dificil să urmăriți nivelul exact de decibeli al dispozitivului dvs. de ascultare specific (<70 decibeli este ideal), urmăriți să mențineți volumul la 50% sau mai puțin în timp ce utilizați orice formă de căști.

Încercați o aplicație de sunet pentru a verifica camera. Aplicațiile gratuite pentru smartphone-uri precum Institutul Național pentru Siguranță și Sănătate în Muncă (NIOSH) Sound Level Meter pot monitoriza nivelul decibelilor din mediul dvs. și vă pot ajuta să înțelegeți mai bine ce nivel de zgomot este considerat „puternic”.

Protejați-vă urechile atunci când este necesar. Încercați dopuri pentru urechi sau căști de protecție împotriva sunetului la concerte zgomotoase, cursuri de studio sau evenimente.

Aveți grijă la semnele de avertizare. Semnele inițiale de avertizare ale pierderii auditive potențiale includ sunete în urechi și dificultatea de a ține pasul cu conversațiile la niveluri normale de vorbire. Oricine observă modificări ale capacității de auz ar trebui să facă un test de auz, la fel ca și adulții peste 50 de ani, cel puțin o dată pe an.

Autorul articolului: Georgiana Ioniţă | Dată: 19 iun, 13:54 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play