Merișoarele, efecte uimitoare împotriva cancerului, E.coli, H.pylori și infecțiilor urinare: Un consum zilnic, timp de 3 săptămâni

Sursa foto: unsplash, autor o Павло Павлюк
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor o Павло Павлюк

Acest fruct are o mulțime de vitamine și multe beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, ce se întâmplă dacă îl consumi excesiv. 

Merișoarele sunt înrudite cu afinele, sunt formate în proporție de aproape 90% din apă, iar restul sunt în mare parte carbohidrați și fibre.

Merișoarele sunt consumate pe scară largă uscate, sub formă de suc sau în suplimente. Ele sunt o sursă bună de câteva vitamine și minerale și sunt extrem de bogate în mai mulți compuși vegetali unici.

Ce conține 1 cană de merișoare. Vitaminele pe care le iei din merișoare

Principalele substanțe nutritive din 1 cană (100 de grame) de merișoare crude, neîndulcite sunt:

- Calorii: 46

- Apă: 87%.

- Proteine: 0,4 grame

- Carbohidrați: 12,2 grame

- Zahăr: 4 grame

- Fibre: 4.6 grame

- Grăsimi: 0.1 grame

- Carbohidrați și fibre

Merișoarele sunt compuse în principal din carbohidrați și fibre, sunt în principal zaharuri simple, cum ar fi zaharoza, glucoza și fructoza și conțin fibre insolubile - cum ar fi pectina, celuloza și hemiceluloza - care trec prin intestin aproape intacte.

Merișoarele conțin, de asemenea, fibre solubile. Din acest motiv, consumul excesiv de merișoare poate provoca simptome digestive, cum ar fi diareea.

Pe de altă parte, sucul de merișoare nu conține practic nicio fibră și este de obicei diluat cu alte sucuri de fructe și îndulcit cu adaos de zahăr.

Mai mult, merișoarele sunt o sursă bogată de mai multe vitamine și minerale, în special de vitamina C, dar și alte vitamine precum:

- Vitamina C. Cunoscută și sub numele de acid ascorbic, vitamina C este unul dintre antioxidanții predominanți din merișoare. Este esențială pentru întreținerea pielii, a mușchilor și a oaselor.

- Mangan. Prezent în majoritatea alimentelor, manganul este esențial pentru creștere, metabolism și pentru sistemul antioxidant al organismului dumneavoastră.

- Vitamina E. O clasă de antioxidanți esențiali solubili în grăsimi.

- Vitamina K1. Cunoscută și sub numele de filochinonă, vitamina K1 este esențială pentru coagularea sângelui.

- Cupru. Un oligoelement, adesea scăzut în dieta occidentală. Un aport inadecvat de cupru poate avea efecte negative asupra sănătății inimii.

În plus, merișoarele sunt foarte bogate în compuși vegetali bioactivi și antioxidanți - în special polifenoli flavonoli.

Mulți dintre acești compuși vegetali sunt concentrați în pieliță și sunt foarte reduși în sucul de merișoare.

- Quercetină. Cel mai abundent polifenol antioxidant din merișoare. De fapt, merișoarele se numără printre principalele surse de quercetină din fructe

- Miricetină. Un polifenol antioxidant major din merișoare, miricetina poate avea o serie de efecte benefice pentru sănătate.

- Peonidina. Alături de cianidină, peonidina este responsabilă de culoarea roșie bogată a fructelor și de unele dintre efectele sale asupra sănătății. Merișoarele se numără printre cele mai bogate surse alimentare de peonidină.

- Acidul ursolic. Concentrat în pieliță, acidul ursolic este un compus triterpenic. Este un ingredient din multe medicamente tradiționale pe bază de plante și are efecte antiinflamatorii puternice.

- Proantocianidine de tip A. Numiți și taninuri condensate, acești polifenoli sunt considerați a fi eficienți împotriva infecțiilor urinare.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 02 aug 2022, 18:39 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play