Mâncatul unui hot-dog îți poate lua 36 de minute din viață, potrivit unui nou studiu

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Pentru majoritatea oamenilor, scopul general este de a avea o viață lungă și sănătoasă. Și, dacă sunteți unul dintre ei, ar fi bine să renunțați la hot-dog cu carne de vită. De ce? Ei bine, un nou studiu sugerează că acest deliciu ar putea să vă răpească minute prețioase din viață.

Aceasta este una dintre principalele concluzii ale unui studiu recent publicat în revista Nature Food. Pentru acest studiu, cercetătorii de la Universitatea din Michigan au analizat peste 5.800 de alimente și le-au clasificat în funcție de riscurile pe care le reprezintă pentru sănătate (de exemplu, riscul de boală cardiacă ischemică, cancer colorectal și alte boli cardiovasculare) și de impactul lor asupra mediului.

Cercetătorii au descoperit că înlocuirea a 10 la sută din caloriile zilnice provenite din carnea de vită și din carnea procesată (care poate include conservanți chimici) cu fructe, legume, nuci, leguminoase și unele fructe de mare ar putea duce la îmbunătățiri ale sănătății, cum ar fi câștigarea a 48 de minute de "viață sănătoasă" pe zi. Acest schimb poate reduce, de asemenea, amprenta de carbon din alimentație (aka emisiile totale de gaze cu efect de seră) cu 33%, potrivit cercetării.

În ceea ce privește consumul unui singur hot-dog cu carne de vită, studiul a constatat că acest lucru vă poate lua 36 de minute din viață "în mare parte din cauza efectului dăunător al cărnii procesate". Dar consumul altor sandvișuri preferate ar putea să nu aibă un impact la fel de negativ. Se pare că sandvișurile cu unt de arahide și jeleu pot adăuga până la 33 de minute la viața ta per porție, potrivit studiului, deși alegerea pâinii și a ingredientelor nu au fost specificate. În plus, însă, consumând o porție de nuci, ai putea câștiga 26 de minute de "viață sănătoasă în plus", potrivit cercetării, potrivit msn.com

 

De asemenea, cercetătorii au clasificat alimentele în trei zone de culoare: verde, galben și roșu. Alimentele din zona verde sunt considerate cele mai bune, în sensul că sunt atât benefice din punct de vedere nutrițional, cât și cu un impact redus asupra mediului. Acestea includ nucile, fructele, legumele cultivate pe câmp, legumele, cerealele integrale și unele fructe de mare. Alimentele din zona galbenă - cum ar fi majoritatea păsărilor de curte, produsele lactate (lapte și iaurt), alimentele pe bază de ouă și legumele produse în sere - sunt fie "ușor dăunătoare din punct de vedere nutrițional", fie "generează un impact moderat asupra mediului", potrivit cercetării. Alimentele din zona roșie - cum ar fi cărnurile procesate, carnea de vită, de porc și de miel - sunt identificate ca având un impact negativ "considerabil" asupra sănătății sau asupra mediului.

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 28 aug, 16:33 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play