Lenjeria de pat, riscuri pentru sănătate. Ce boli riști. Cât de des trebuie schimbate așternuturile

Data publicării:
Sursa foto: unsplash, autor Deconovo
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor Deconovo

Lenjeria de pat poate fi cauza unor afecțiuni medicale. De câte ori trebuie schimbată, află de la specialiști.

Lenjeria de pat de poate îmbolnăvi. Cât de des ai schimbat lenjeria de pat? Acum o săptămână, o lună? Este atât de simplu să uiți să-ți schimbi lenjeria de pat, mai ales atunci când nu ajungi să petreci mult timp acasă.

Ține cont însă de un lucru. Acarienii de praf iubesc mediul reprezentat de patul tău. Este cald și întunecat, acesta fiin terenul perfect de reproducere pentru acarienii de praf, potrivit Daily Mail.

Potrivit agenției de știri, în timp ce acarienii de praf înșiși sunt inofensivi, excrementele și fragmentele lor corporale pot provoca răceli și pot declanșa astmul.

Cât de des trebuie schimbată lenjeria de pat

Experții arată cât de des ar trebui schimbată lenjeria de pat pentru a nu ne îmbolnăvi. Nu doar așternuturile reprezintă o problemă. Iată cât de des ar trebui să spălați sau să schimbați alte lenjerii de pat, potrivit Sleep Foundation.

- Husa de plapumă: La fiecare 2 săptămâni până la 1 lună

- Pilota/pătura: La fiecare 2 până la 3 luni

- Pernele: la fiecare 4 până la 6 luni

Majoritatea oamenilor ar trebui să-și spele cearșaful o dată pe săptămână, potrivit Sleep Foundation.

Unii oameni ar trebui să-și spele cearșafurile chiar mai des decât o dată pe săptămână. Dacă aveți animale de companie și mai ales dacă le lăsați să doarmă în pat, se recomandă o spălare la fiecare 3-4 zile. Dacă vă confruntați cu alergii sau astm, poate merită să încercați să vă curățați așternutul mai frecvent pentru a vedea dacă simptomele se îmbunătățesc.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Categorie: Sanatate


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel