Iarna este cea mai bună perioadă pentru a pierde în greutate. Ce spun studiile

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa unsplash
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa unsplash

Cu toții am crezut că vara este cea mai bună perioadă pentru a pierde în greutate, deoarece ajută la arderea mai multor calorii, dar un nou studiu afirmă contrariul.

Conform noului studiu publicat în Cell Reports Medicine, antrenamentul într-un mediu rece poate crește capacitatea organismului de a se adapta la diferite temperaturi și de a stimula capacitatea de ardere a grăsimilor din organism.

 

Legătura dintre vreme și pierderea în greutate

 

În cadrul studiului, experții de la Universitatea din Copenhaga au studiat timp de doi ani opt bărbați care au înotat în timpul sezonului rece și au făcut sesiuni de saună după înot, în timp ce celălalt grup de înotători a optat pentru scenariul specific temperaturii.

S-a constatat că înotătorii din anotimpul rece se adaptau mai bine la schimbările de temperatură din mediul lor și aveau o termoreglare mai bună.

Mai mult, cercetătorii au împărtășit că înotătorii pe vreme rece aveau o mai bună activare a grăsimii brune - un tip special de grăsime corporală, care se activează atunci când corpul se răcește. Aceasta ajută la menținerea temperaturii corpului atunci când este frig. Datorită producției mai mari de căldură, înotătorii de iarnă au ars mai multe calorii în timpul răcirii. Pentru cei neavizați, persoanele cu un depozit mai mare de grăsime brună au un risc mai mic de boli de inimă, boli coronariene, diabet de tip 2 și hipertensiune arterială.

 

Alimentele de iarnă care pot ajuta la pierderea în greutate

 

Morcovi

Morcovii sunt plini de fibre. Aceștia te mențin sătulă mai mult timp și ajută la digestie. Morcovii sunt, de asemenea, săraci în calorii. Îi puteți adăuga în salate, supe sau smoothie-uri.

Sfeclă roșie

Sfecla roșie este plină de fibre. O sută de grame de sfeclă roșie are 43 de calorii și 0,2 grame de grăsime și 10 grame de carbohidrați. Puteți folosi sfecla roșie pentru a face salate, supe, sucuri și smoothie-uri.

 

3 modificări ale stilului de viață care pot ajuta la pierderea în greutate iarna

 

Încercați noi activități de interior

Vremea rece poate fi o oportunitate de a încerca noi activități fizice în interior. Puteți urca pe scări pentru un antrenament cardio și pentru picioare de intensitate ridicată. Dansul, yoga și artele marțiale sunt alte câteva activități de interior care vă vor face să ardeți calorii fără a fi nevoie să ieșiți din casă.

Concentrați-vă pe un somn de calitate

Studiile au constatat că faptul că nu dormi suficient poate duce la creșterea în greutate. Dar iernile vă pot ajuta să dormiți mai mult, ceea ce poate favoriza pierderea în greutate.

Beți apă călduță

O mulțime de oameni beau mai puțină apă în timpul sezonului de iarnă, ceea ce poate duce la deshidratare, la creșterea senzației de foame și la scăderea capacității de ardere a grăsimilor din organism. Trecerea la apă călduță poate stimula circulația sângelui, descompune depozitele de grăsime și ajută la menținerea temperaturii corpului, potrivit timesofindia.com

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 20 oct, 13:15 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play