Fostul șef BBC din perioada celebrului interviu al Prințesei Diana, demisionează din funcţia ocupată la National Gallery

Printesa Diana, în timpul interviului acordat BBC, în 1995, captură foto Youtube
Descriere foto: Printesa Diana, în timpul interviului acordat BBC, în 1995, captură foto Youtube

Tony Hall, care coordona redacţia de ştiri a grupului BBC în perioada celebrului interviu cu prinţesa Diana din 1995, a demisionat sâmbătă din funcţia de preşedinte al muzeului londonez National Gallery, după publicarea recentă a unui raport care a criticat ancheta internă realizată de televiziunea publică britanică în legătură cu modul în care a fost obţinut acel interviu.

"Am demisionat astăzi din postul de preşedinte al National Gallery", a anunţat Tony Hall într-un comunicat, prezentând încă o dată scuze publice pentru "evenimentele petrecute în urmă cu 25 de ani".

Un raport publicat joi, la aproape un sfert de secol după celebrul interviu în care prinţesa Diana a vorbit public despre căsătoria ei eșuată,  a denunţat metodele "înşelătoare" folosite de jurnalistul Martin Bashi, în prezent în vârstă de 58 de ani. Acesta a folosit documente false pentru a o convinge pe fosta soţie a prinţului Charles să accepte interviul, considerat la acea vreme o reuşită uriaşă pentru BBC.

În timpul acelui interviu televizat, Lady Di a afirmat că existau "trei persoane" în căsnicia ei, referindu-se la relaţia pe care prinţul Charles o avea cu Camilla Parker Bowles, şi a recunoscut totodată că a avut la rândul ei o aventură extraconjugală.

În raportul de joi, un fost judecător de la Curtea Supremă, John Dyson, a criticat aspru postul BBC pentru felul în care a gestionat acea situaţie ce a afectat serios imaginea grupului media.

Fost director general al grupului BBC, Tony Hall, care era şeful redacţiei de ştiri în momentul interviului, a prezentat scuze publice joi, recunoscând că ancheta internă realizată în 1996 "a fost cu mult sub" standardele impuse în această profesie şi că "mai multe măsuri ar fi putut şi ar fi trebuit să fie luate în urma plângerilor legate de atitudinea lui Martin Bashir". Totodată, Tony Hall a recunoscut că "a greşit" atunci când i-a acordat lui Martin Bashir "prezumţia de nevinovăţie".

Sâmbătă, Tony Hall a anunţat că îşi părăseşte funcţia de la National Gallery, pe care o ocupa din iulie 2020, deoarece rămânerea lui în acel post "ar deturna atenţia" publicului spre o instituţie care îi este foarte dragă.

Raportul de joi a evidenţiat totodată reponsabilităţile influentului grup audiovizual public britanic, care a fost îndemnat de prim-ministrul Boris Johnson să ia "toate măsurile posibile pentru a garanta că o astfel de situaţie nu se va mai produce niciodată".

Dezvăluirile făcute de Lady Di în acel interviu televizat au dus în cele din urmă la divorţul dintre Charles şi Diana, decedată doi ani mai târziu la Paris în urma unui accident de automobil, care s-a produs în timp ce prinţesa britanică era urmărită de paparazzi, notează Agerpres.

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 22 mai, 17:45 | Categorie: International
Get it on App Store Get it on Google Play