Familia regală britanică, nemulţumită de un documentar BBC despre relaţia prinţilor William şi Harry cu presa

Prințul Harry și Prințul William, captură foto Youtube, sursa The Royal Family Channel
Descriere foto: Prințul Harry și Prințul William, captură foto Youtube, sursa The Royal Family Channel

Ieşind din rezerva obişnuită, familia regală britanică a acuzat BBC că ''a prezentat drept fapte'' informaţii ''nefondate'' într-un documentar despre Prinţii William şi Harry - un nou episod al relaţiilor dificile cu mass-media. 

Grupul public britanic a difuzat luni seara primul episod al unui documentar în două părţi intitulat "The Princes and the Press", axat pe relaţiile cu presa ale prinţilor William, al doilea în ordinea succesiunii la tronul britanic, şi ale fratelui său, Harry, care a denunţat adesea presiunea exercitată de mass-media asupra familiei sale.

Potrivit presei britanice, documentarul a enervat familia regală care a ameninţat că va înceta orice colaborare cu BBC pentru viitoare proiecte.

După difuzarea primei părţi, familia regală a dat publicităţii un comunicat în care declara că "o presă liberă, responsabilă şi deschisă este de o importanţă vitală pentru o democraţie sănătoasă". "Cu toate acestea, prea adesea, afirmaţii exagerate şi fără fundament provenind de la surse anonime sunt prezentate drept fapte şi este dezamăgitor că oricine, inclusiv BBC, le oferă credibilitate", au indicat într-o declaraţie comună Palatele Buckingham şi Kensignton, precum şi Clarence House, reşedinţa oficială a prinţului Charles.

Această rară luare de poziţie vine în momentul în care Prinţul Harry, în vârstă de 37 de ani, al şaselea în ordinea succesiunii la tronul britanic, a denunţat în repetate rânduri presiunea mediatică asupra familiei sale şi a transformat-o în principalul motiv al retragerii sale din familia regală, începând din aprilie 2020.

El şi soţia sa, Meghan Markle, au intentat mai multe procese tabloidelor britanice. Cei doi aşteaptă în special hotărârea într-un proces în care tabloidul Mail on Sunday a prezentat un recurs împotriva unei sentinţe anterioare referitoare la publicarea unei scrisori pe care ducesa o trimisese tatălui său, Thomas Markle, şi al cărei conţinut a fost divulgat de presă.

Relaţiile cu BBC rămân reci după de difuzarea în urmă cu peste 25 de ani a unui interviu cu Prinţesa Diana, în care aceasta afirma că sunt "trei persoane" în căsnicia ei - referindu-se la relaţia lui Charles cu Camilla Parker Bowles - şi în care recunoştea că şi ea a avut o aventură, notează Agerpres. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 23 noi, 15:04 | Categorie: International
Get it on App Store Get it on Google Play