De ce nu ar trebui să mănânci carne de pui în fiecare zi. Efecte ȘOCANTE asupra organismului

Sursa foto: unsplash, autor Alison Marras
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor Alison Marras

Puiul este considerat la scară largă ca fiind unul dintre cele mai versatile tipuri de carne. Este absolut adevărat că avem adesea tendința de a folosi puiul în multe mese. Chiar dacă puiul este de obicei cunoscut ca fiind o alegere sănătoasă, asta nu înseamnă că este o alegere bună să servim  zilnic. Iată de ce!

Consumul de pui

O mulțime de oameni vor servi pui în mod regulat. Nu numai că se potrivește bine la multe feluri de mâncare, dar este și relativ ușor de preparat și place multor oameni. Un alt motiv pentru care o mulțime de oameni aleg puiul, este pentru că este un tip de carne slabă. Conține multe proteine, în timp ce conținutul său de grăsimi este scăzut în comparație cu cel al cărnii roșii. Sună ca o mulțime de motive bune pentru a mânca mult pui, nu-i așa? Ei bine, nu. Ar putea duce la câteva dintre următoarele probleme.

Prea mult pui

Știm că o dietă variată este cheia unui stil de viață sănătos. Acest lucru este valabil și pentru consumul de pui: prea mult din același lucru nu este benefic, deoarece poate duce la probleme de sănătate. Consumul în exces de pui este rău pentru greutate, pentru inimă și ai un risc crescut de a te îmbolnăvi de toxiinfecție alimentară.

1. Prea multe proteine

În mod ideal, în jur de 10 până la 35 la sută din aportul caloric zilnic ar trebui să fie format din proteine. Mâncatul prea multor proteine face ca organismul tău să le stocheze sub formă de grăsime. Acest lucru înseamnă că vă crește în greutate și duce la niveluri ridicate ale lipidelor din sânge. Mâncatul unei bucăți mari de pui în fiecare zi, va contribui la o parte masivă din aportul tău de proteine, așa că asigură-te că ești atent.

2. Risc mai mare de boli de inimă

Mâncatul prea mult pui poate duce la creșterea nivelului de colesterol. Nu va fi o surpriză faptul că acest lucru este legat de bolile cardiovasculare. În acest fel, consumul de pui și de alte produse bogate în proteine a crescut indirect riscul de probleme cardiovasculare - probleme de sănătate care ar putea cauza moartea.

3. Dificultăți în menținerea greutății

Consumul prea multor proteine de origine animală, precum puiul, poate face dificilă menținerea unei greutăți sănătoase. Potrivit The Huffington Post, persoanele care se pot lipsi de carne, cum ar fi vegetarienii, pescarienii, veganii sau flexitarienii au, de obicei, un IMC mai mic decât persoanele care mănâncă carne zilnic.

4. Șanse mai mari de intoxicații alimentare

Manipularea puiului este întotdeauna o bătaie de cap. Dacă nu ai gătit carnea până la capăt sau dacă se întâmplă ca legumele tale să intre în contact cu puiul crud, este posibil să îți expui mâncarea la salmonella sau campylobacter. Aceste bacterii sunt renumite pentru efectele lor neplăcute asupra organismului uman, deoarece pot duce la boli grave. Este deosebit de important pentru grupurile vulnerabile de persoane, cum ar fi persoanele în vârstă, copiii și femeile însărcinate, să evite cu orice preț acest tip de contaminare.

5. O șansă mai mare de rezistență la antibiotice

Este o practică obișnuită în rândul crescătorilor de păsări de curte să forțeze administrarea de antibiotice pentru animalele lor. Consumând acest pui, oamenii pot deveni apoi rezistenți la aceste antibiotice. Desigur, acest lucru reprezintă un risc foarte real atunci când te confrunți cu o infecție și trebuie să iei antibiotice. Sunt șanse ca medicamentul să nu funcționeze așa cum ar trebui, tips-and-tricks.co

Așadar, ar trebui să eliminați complet puiul din dieta dumneavoastră? Nu, dar ține cont de faptul că o dietă variată este mult mai benefică pentru sănătatea ta.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 03 sep 2022, 15:37 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play