Cele mai scumpe clipuri muzicale din toate timpurile. Michael Jackson, în fruntea clasamentului

Michael Jackson și Janet Jackson, „Scream”, captură foto YouTube
Descriere foto: Michael Jackson și Janet Jackson, „Scream”, captură foto YouTube

Au făcut milioane de dolari din muzică, dar au și investit alte milioane în clipurile pieselor lor. Iată topul celor mai scumpe videoclipuri din toate timpurile. 

 

Acesta este clasamentul celor mai scumpe videoclipuri muzicale din toate timpurile, potrivit justjared.com.

Videoclipurile muzicale pot fi atât de scumpe (sau de ieftine) pe cât de mult dorește artistul sau casa de discuri.


Există un motiv întemeiat pentru a investi într-un vizual memorabil: cu impactul potrivit, un videoclip muzical poate să ridice o piesă în întregime și să o mențină în  în topuri - și chiar să provoace o întreagă schimbare culturală, influențând generațiile viitoare.

De-a lungul anilor, au existat câțiva artiști care au cheltuit sume colosale pentru a da viață melodiilor lor, din diverse motive: fie că a fost vorba de performanțe tehnologice, de apariții ale unor superstaruri sau doar de proiecte cu decoruri masive, există câteva clipuri selecte care au rămas în istorie ca fiind cele mai scumpe videoclipuri muzicale din toate timpurile.

Acest Top 10 ia în considerare prețul videoclipului muzical în funcție de inflația actuală, nu doar suma inițială cheltuită.

 


10. Limp Bizkit, „Rollin! (Air Raid Vehicle)” 

 

Cost: $3 milioane ($4,6 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) via NME

Clipul a fost regizat de Fred Durst și fost filmat parțial la World Trade Center, în anul 2000. Printre protagoniștii clipului se numără Ben Stiller și Stephen Dorff. 

 

9. MC Hammer, „2 Legit 2 Quit”

Cost: $2,5 milioane ($4,7 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Digg)

Hitul lui MC Hammer, din 1991, a beneficiat de un clip de 15 minute. În clip apar vedete ca Jim Belushi, James Brown și Tony Danza.

 

8. Michael Jackson, „Bad”

Cost: $2,2 milioane ($5 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via VH1)

Clipul  „Bad”, din 1986, are 18 minute și a fost regizat de Martin Scorsese. A fost filmat în Brooklyn, New York City, timp de mai bine de o lună.


7. Aqua, „Cartoon Heroes”

Cost: $3,5 milioane ($5,2 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Vice)

Trupa danezo-norvegiană celebră pentru hitul „Barbie Girl”, dar Aqua a cheltuit o sumă colosală pentru clipul piesei din 2000, „Cartoon Heroes.” Videoclipul a fost regizat de Tomáš Mašín și spune povestea unui monstru marin care atacă lumea, iar membrii trupei vin pe Pământ pentru a salva planeta de bestie.

 

6. Guns N’ Roses, „Estranged”

Cost: $4 milioane ($7,5 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via The Guns N’ Roses Encyclopedia)

Trupa rock americană a cheltuit o avere pentru clipul piesei din 1993. Regizat de Andy Morahan, clipul al treilea dintr-o serie de clipuri ca  „Don’t Cry” și „November Rain”, a fost filmat inclusiv la Olympiastadion în Munchen, Germania.

 

5. Michael Jackson, „Black or White”

Cost: $4 milioane ($7,6 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Forbes)

Clipul regizat de John Landis, a doborât un record în rândul telespectatorilor la premiera din 1991 ( 500 de milioane de oameni l-au văzut la TV). Macaulay Culkin și Tyra Banks au apărut în acest videoclip.

 

4. Madonna, „Bedtime Story”

Cost: $5 milioane ($8,4 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Forbes)

Clipul pentru piesa din 1994, regizat de Mark Romanek, a costat o avere și a beneficiat de efecte digitale inspirate de arta suprarealistă,  considerate la vremea respectivă foarte avansate și scumpe. 

 

3. Madonna, “Die Another Day”

Cost: $6,1 milioane ($8,7 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Forbes)

Piesa din 2002, regizat de echipa suedeză Traktor, a apărut pe coloana sonoră a filmului cu James Bond, a primit și o nominalizare la Grammy.

 

2. Madonna, „Express Yourself”

Cost: $5 milioane ($10,4 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Forbes)

 „Express Yourself” a deținut recordul pentru cel mai scump video din toate timpurile, când a fost lansat în 1989. 

„Pentru acest clip m-am implicat cel mai mult. Am supravegheat totul de la munca pe platourile de filmare, la costume, la machiaj. Ca și cum aș fi gândit un film. Am vrut să prindă viață tot ce mi-am imaginat”, a povestit artista în „Madonna: In Her Own Words”.

 

1. Michael Jackson și Janet Jackson, „Scream”

Cost: $7 milioane ($11,8 milioane de dolari - adaptare în funcție de inflație) (via Forbes)

Frații Jackson au bătut recurdul Madonnei și au revendicat coroana pentru cel mai scump videoclip muzical din toate timpruile, în 1995, cu „Scream”. Un clip regizat de Mark Romanek.

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 21 aug, 16:07 | Categorie: International
Get it on App Store Get it on Google Play