Ceaiul care te ajută trăiești mai mult. Cu cât îți prelungește viața o singură cană pe zi și cum se bea CORECT: Poți bea lejer și peste trei căni pe zi

Sursa foto: unsplash, autor Svitlana
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor Svitlana

Ce beneficii are ceaiul pentru sănătatea ta, cum se bea corect și care e substanța din el care are efect relaxant.

Ceaiurile sunt produse din rădăcini, frunze, flori și alte componente provenite dintr-o varietate de plante. Mușețelul și menta sunt două ceaiuri din plante populare.

De exemplu, mușețelul este făcut din florile plantei, iar menta din frunzele unei plante de mentă.

Ceaiul negru, verde și oolong conțin cofeină. Ceaiul negru are mai multă cofeină decât ceaiul verde. Cu toate acestea, conținutul de cofeină are legătură și cu procesul de preparare. Cu cât ceaiul se lasă mai mult timp la macerat, cu atât mai mare este conținutul de cofeină. Ceaiurile cofeinizate au, de obicei, mai puțină cofeină decât cafeaua:

"Știm deja despre cafea că scade riscul pentru majoritatea bolilor și crește longevitatea, dar cum rămâne cu băutorii de ceai verde sau negru? Dacă în cafea, pe lângă alți compuși, avem cofeină (sau cafeină, termenii sunt echivalenți), în ceaiurile verde și negru găsim teina, o moleculă identică cu cofeina.

 

Reținem că e același lucru, dar altfel botezat. Concentrațiile de teină/cofeină din ceai sunt mai mici decât în cafeaua propiu-zisă, iar ceaiurile conțin și alte molecule, cum ar fi polifenoli, teanina (efect relaxant), vitamine (A, B, C, D, E, K) – concentrațiile și diferențele dintre teină și ceilalți compuși făcând și deosebirea între efectul stimulant mult mai puternic al cafelei", a scris medicul Vasi Rădulescu pe blogul său. 

Consumul de ceai, risc de mortalitate mai mic. Cu cât îți prelungește viața o singură cană de ceai

 

"Tot ce am enumerat la ceaiuri are efecte pozitive pe sănătate, dar studiile mari și puternice aduc validarea în viața reală. Maki Inoue-Choi și colegii au studiat populația din Marea Britanie (cu tradiție în consumul de ceai) cu un follow-up de 11.2 ani, pe un număr de aproape 500.000 de participanți (studiu aici), găsind că cei care au consumat ceai în cantitate mare au avut risc de mortalitate mai mic. Cei care au băut 2-3 cești pe zi au avut un risc de mortalitate mai mic cu 9-13%.

Cum bem ceaiul? Fie facem infuzie cu apă fierbinte, fie facem infuzie cu apă rece, pe timp mai îndelungat, folosind ceaiuri de calitate, verde sau negru. Ideal nu vom îndulci ceaiul cu zahăr, pentru a ne feri de efectele nocive ale consumului de zahăr. Prudență și la înlocuitori, că nu sunt alternative perfecte la zahăr. Dacă vrem, putem adăuga lapte în ceai.

Cât bem? Putem consuma lejer și peste trei cești de ceai pe zi, încorporându-l în rutina de hidratare. Grijă la consumul coroborat cu cafeaua – având practic aceeași moleculă stimulantă, va fi mai multă concentrație și efecte mai puternice, putând avea insomnie. Oricum consumul de cafeină (termen de înjumătățire de 6 ore) nu este recomandat după ora 16", a mai scris Vasi Rădulescu.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 03 sep 2022, 12:47 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play