Beneficiile pe care le oferă SAUNA. Câte ședințe este recomandat să faci pe săptămână

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Sauna are mai multe beneficii, printre care, hidratarea pielii.

De obicei, transpirația este văzută ca find un lucru rău dar, potrivit experților, mersul regulat la saună poate avea beneficii profunde asupra pielii. 

"Utilizarea unei saune este, în esență, o formă de exerciții fizice pentru pielea dumneavoastră. Când ești în saună, vasele de sânge se deschid și acest lucru accelerează fluxul sanguin și circulația, ajutând la eliberarea toxinelor care ajută la detoxifierea porilor.", explică Louise Louca, fondator și specialist senior în piele la Bloom Skin Clinic, Manchester, potrivit metro.co.uk

Beneficiile saunei

1. Ajută la detoxifierea pielii 

Saunele sunt excelente pentru glandele sudoripare, deoarece susțin funcția renală, prin spălarea a ceea ce rinichii elimină în mod natural din organism, cum ar fi toxinele, deșeurile, care pot provoca acnee și erupții cutanate. 

Saunele ajută rinichii să treacă prin detoxifiere, curățând pielea pe măsură ce eliberează organismul de deșeuri. 

Acesta este motivul pentru care trebuie să ai o față super curată, înainte de a intra într-o saună. 

2. Hidratează pielea

Un alt beneficiu, al folosirii regulate a saunei, este că glandele sebacee sunt activate și reglate. Glandele noastre sebacee controlează lubrifierea și hidratarea pielii, ajutând pielea să devină mai hidratată, ceea ce duce la acel ten strălucitor mult dorit.

3. Crește producția de colagen

Ca urmare a îmbunătățirii fluxului sanguin și a circulației, o saună crește, de asemenea, producția și stimularea naturală de colagen a corpului nostru.

Acest lucru ne ajută să ne păstrăm elasticitatea pielii, menținându-ne un aspect tânăr pentru mai mult timp și ajutând și oasele, organele și mușchii să rămână sănătoși. 

Cât de des ar trebui să mergi la saună?

Ca regulă generală, Natasha Suri, expert în frumusețe la Herbal Essentials, recomandă să petreci până la 15 minute în saună, de mai multe ori pe săptămână, în funcție de nivelul de pregătire fizică și de tipul de piele.

"Dacă stați mai mult timp, riscați să vă uscați prea mult pielea și părul", avertizează ea.

Cum se utilizează sauna, în funcție de tipul de piele

Potrivit lui Louca, cei cu pielea uscată, grasă sau mixtă vor "culege beneficiile unei ședințe regulate de saună". 

Totuși, persoanele cu pielea uscată sunt susceptibile de a vedea unele dintre cele mai puternice beneficii. 

"Atunci când este folosită cu moderație, sauna poate fi excelentă pentru pielea uscată. Cu toate acestea, acest lucru nu este grozav pentru pielea grasă. Cei piele grasă pot folosi o cârpă umedă pe față pentru protecție.", spune Suri pentru sursa citată.

Cum să-ți îngrijești pielea înainte, în timpul și după saună

Înainte să intri în saună, trebuie să îți cureți tenul și să nu intri niciodată cu machiaj. Trebuie, de asemenea, să îndepărtezi deodorantul sau altă loțiune de corp.

De asemenea, este bine să faci înainte de saună un duș, eliminând orice bacterii de suprafață, care pot bloca pielea.

În timpul saunei este important să nu îți atingi fața iar după, trebuie neapărat să te speli pe față, pentru a te hidrata. De asemenea, nu uita să bei multă apă și să folosești o cremă hidratantă.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 16 Martie, 21:18 | Categorie: Lifestyle
Get it on App Store Get it on Google Play