Atacul de panică. Cum să depășești această stare în doar 3 pași

Atac de panică, sursa pixabay/ autor Pexels
Descriere foto: Atac de panică, sursa pixabay/ autor Pexels

Cercetătorii au descoperit că 2-4% din populaţie a fost diagnosticată cu fobii sau alte tulburări anxioase. Printre ele se numără şi atacurile de panică, acele momente de frică iraţională incontrolabilă. Există câțiva pași importanți care te ajută să scapi de acea stare.

Medicii au identificat primul atac de panica undeva la mijlocul secolului al 19-lea. Cuvântul panică se trage, se pare, din mitologia greacă de la legenda semizeului Pan care semănă frica și teroare printre cei care se încumetau să traverseze padurea.

Atacul de panică este un episod de teamă intensă, de anxietate și este atât de puternic, încât persoana în cauză se teme să nu-și piardă controlul. Un astfel de atac poate dura în jur de 10 minute, însă simptomele pot persista mult după aceea. Apare fără niciun fel de avertisment și nu are nicio legatură cu vreun pericol real sau cauză obiectivă. Poate surveni chiar și în somn. Majoritatea persoanelor experimentează episoade repetate.

Printre simptomele atacului de panică se numără bătăile rapide ale inimii, transpirația, scurtarea respirației, senzația de sufocare, disconfortul la nivelul pieptului, greață, amețeală, senzația de leșin, furnicăturile, frisoanele, teama de a „înnebuni”, teama de a muri. 

Iată cum să depășești atacul de panică!

1.  Conștientizarea -  Dacă ai experimentat cel puțin un atac de panică, deja cunoști că el:

– începe și se termină;

– nu-ți pune viața în pericol ( nu vei muri și nu vei înnebuni din cauza lui). Acest fapt te poate ajuta atunci când vei experimenta un nou atac de panică.

2. Respirația - În timpul unui atac de panică se observă insuficiență respiratorie. În acest sens, te vor ajuta exercițiile de respirație cu accent pe expirație: o inhalare obișnuită urmată de o expirație mai lungă.

3. Împământarea. - În timpul unui atac de panică, oamenii adesea spun că nu-și simt corpul. Vei ”reveni” în el concentrându-ți atenția pe picioare și alte părți ale corpului pe care te sprijini în prezent. În acest moment, poți schimba cumva poziția corpului pentru a intensifica senzația de sprijin, potrivit healthline.com

 

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 17 Martie, 14:24 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play