Acesta este cel mai puțin sănătos mod de a prepara ouăle. Ce efecte negative poate avea asupra organismului

Oua, foto Unsplash/ David B Townsend
Descriere foto: Oua, foto Unsplash/ David B Townsend

Unele metode de gătit adaugă calorii în exces și elimină nutrienții din ouă, ceea ce îți oferă o valoare nutritivă mai mică atunci când le savurezi.

Ouăle sunt un element de bază în majoritatea bucătăriilor din întreaga lume. Sunt un ingredient extrem de versatil și pot fi savurate într-o varietate de moduri, de la cele poșate, la omletă și la prăjite. În timp ce ouăle se laudă cu o mulțime de beneficii pentru sănătate, veți profita la maximum de ele atunci când le preparați într-un mod sănătos.


Potrivit publicației Eat This, Not That!, cel mai rău mod de a te bucura de ouă este să le mănânci crude. Unii oameni aleg să mănânce ouăle în acest mod pentru că sunt mai ușor de înghițit sau de aruncat într-un smoothie, dar această metodă de preparare ar trebui evitată cu orice preț. 


Consumul de ouă crude te expune riscului de a te îmbolnăvi de salmonella și scade cantitatea de proteine pe care o poți absorbi din ele. De asemenea, ar trebui să evitați să coaceți ouăle în forme de brioșe. Deși această metodă de preparare este convenabilă și portabilă, aproape întotdeauna necesită utilizarea uleiului pentru a împiedica ouăle să se lipească de formele de brioșe. De asemenea, aceste ouă trebuie să fie coapte timp îndelungat pentru a se asigura că sunt gătite până la capăt, ceea ce poate reduce cantitatea de vitamina D prezentă în fiecare ou.

 

Cele mai sănătoase moduri de a mânca ouă

 

Metodele simple de preparare sunt esențiale pentru a profita la maximum de ouăle tale. Potrivit Healthline, poșarea și fierberea ouălor sunt cele mai sănătoase două moduri de a le consuma. Aceste metode de preparare sunt similare și ambele necesită doar apă. Ouăle fierte sunt gătite în coajă, în timp ce ouăle poșate sunt gătite în afara cojii. Ambele metode vă permit să păstrați gălbenușul de ou lichid, moale sau ferm, în funcție de preferințele dumneavoastră.

 

Healthline recomandă, de asemenea, să mâncați ouăle cu legume pentru adăugarea de nutrienți. Dacă vrei să folosești ceva ulei atunci când le gătești, alege-le pe cele care sunt mai bune pentru tine, cum ar fi uleiul de măsline extravirgin sau uleiul de avocado. În cele din urmă, nu gătiți prea mult ouăle. În timp ce nu doriți ca ouăle să fie crude, deoarece vă pot transmite salmonella, gătitul prea lung va reduce nutrienții disponibili pentru ca organismul dumneavoastră să îi absoarbă.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 30 oct, 18:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play