10 tulburări mintale post-COVID-19. Specialiștii, semnal de ALARMĂ în urma rezultatelor studiului

Data publicării:
Imagine cu caracter ilustrativ, sursa unsplash, autor Adrian Swancar
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa unsplash, autor Adrian Swancar

10 tulburări mintale post-COVID-19. Un studiu arată clar care sunt tulburările post-COVID-19 cu care se confruntă persoanele infectate. 

10 tulburări mintale post-COVID-19. Un studiu de cohortă, publicat de BMJ, una dintre celebrele reviste medicale de specialitate, publicată de sindicatul British Medical Association, a evaluat riscurile de a pariție a tulburărilor de sănătate mintală la supraviețuitorii fazei acute a COVID-19. 

Ce este un studiu de cohortă?

Studiul de cohorta este un tip de studiu epidemiologic care constă în urmărirea unui grup de persoane pe o perioadă de timp îndelungată.

În cazul acestui studiu au participat 153.848 de persoane care au supraviețuit primelor 30 de zile ale infecției cu SARS-CoV-2. Printre aceștia, au fost analizate și două grupuri de control: un grup contemporan, 5.637.840 de utilizatori ai sistemului de sănătate al Departamentului Veteranilor din SUA (Veterans Health Administration), fără dovezi de infecție cu SARS-CoV-2 și un grup de control istoric, 5.859.251 de utilizatori ai sistemului de sănătate în cursul anului 2017. 

Studiul a fost realizat folosind date de la Veterans Health Administration, care operează cel mai mare sistem național integrat de asistență medicală din SUA, care oferă asistență medicală veteranilor care au fost eliberați din forțele armate americane.

Grupul COVID-19 a fost clasificat în cei care nu au fost internați în spital, adică 132.852 de oameni, și cei care au fost internați în spital, adică 20.996 de oameni cu COVID-19 în timpul fazei acute a bolii.

 

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Categorie: Sanatate


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel